Justin Amrhein:

Justin Amrhein was born in Sacramento, California. He studied at the School of Art and Design, San Jose State University, California, receiving a Master of Fine Arts degree. In the form of schematic drawings these works by Justin Amrhein demonstrate the difficult task of separating reality from fantasy. Each work contains factual and fictional components allowing them to border between real objects and imaginary creations. Currently Justin Amrhein lives and works in Brooklyn, New York.

Justin Amrhein wurde in Sacramento, Kalifornien, geboren. Er studierte an der School of Art and Design der Universität von San Jose, und erwarb dort einen Master of Fine Arts. In Form schematischer Zeichnungen demonstrieren die Arbeiten von Justin Amrhein die Schwierigkeit, Realität von Fantasie zu unterscheiden. Jedes Werk beinhaltet reale und fiktionale Elemente, die es ihm erlauben, sich im Grenzgebiet zwischen realen Objekten und imaginären Schöpfungen zu bewegen. Zurzeit lebt und arbeitet Justin Amrhein in Brooklyn, New York.

www.justinamrhein.com