Christian Hawkey:

Christian Hawkey is the author of The Book of Funnels (Winner of the Kate Tufts Discovery Award), the chapbook HourHour, (Delirium Press, 2005), and Citizen Of (Wave Books, 2007). He is currently a 2008 DAAD Artist-in-Berlin Fellow and a bilingual German edition of his poems, Reisen in Ziegengeschwindigkeit, was translated by Uljana Wolf and Steffen Popp and recently published by kookbooks. He lives in Ft. Greene, Brooklyn, in a house that he believes was originally built by Walt Whitman, especially since it is constantly falling apart.

Christian Hawkey
Foto: Timm Kölln

Christian Hawkey ist der Autor von The Book of Funnels (ausgezeichnet mit dem Kate Tufts Discovery Award), dem Gedichtband HourHour (Delirium Press, 2005), und Citizen Of (Wave Books, 2007). Zurzeit ist er Stipendiat des DAAD-Künstlerprogramms in Berlin. Eine zweisprachige deutsche Ausgabe seiner Gedichte unter dem Titel Reisen in Ziegengeschwindigkeit wurde von Uljana Wolf und Steffen Popp übersetzt und erschien vor kurzem bei kookbooks. Christian Hawkey lebt in Fort Greene, Brooklyn, in einem Haus, das, wie er glaubt, von Walt Whitman erbaut wurde, besonders, da es immer weiter zerfällt.